V meste nám toho ešte čo to chýba a niektoré vecičky sem musia blúdiť viacerými kľukatými cestami druhej triedy. Aj keď niektorí sa snažia, len tak ľahko to nejde. Ten známy „genius loci" sa nedá postaviť, on musí jednoducho vzniknúť v hlavách ľudí. Preto napríklad kaviarne Cofee&Co nebudú nikdy Starbucks, aj keď je milé, že ich tu máme, alebo kníhkupectva Panta Rhei nedokážu byť Barnes&Nobles (aj keď je tu pôsobivé Artforum). Všetko však má svoj čas a aj Bratislava zreje ako dobré víno, aj keď je ešte mladé a dozrieva pomaly.
Starbucks, slávna to americká kafetéria zakotvila už u všetkých našich stredoeurópskych susedov. Má to pod palcom česká spoločnosť, ktorá vlastní licencie všade vo V4, presnejšie „V3" - okrem našej rodnej hrudy. Starbucks nie je talianske espresso, ale je to poctivá americká káva s výbornou atmosférou, v takmer každej svojej prevádzke. V prešporskej kaviarenských kruhoch by sa určite ujala, aj keď má svojich „fastfoodových" kritikov.
Vo veľkých mestách v zahraničí sú ľudia oveľa priateľskejší k trendovým veciam. A tak napríklad Urban Outfitters ešte dlho bude hľadať pristávaciu dráhu v Bratislave, Gap to má z Londýna naprieč Európou zopár stoviek kilometrov a Victoria Secret asi niekde zablúdila. Dnes je moderné hľadať „fancy" veci a pri absencii lokálnych značiek tu potrebujeme tie zahraničné, tie slávne svetové. Módne časopisy tak svoje módne kolekcie štylizujú z miestnych nákupných možností, preto ani Vogue tak rýchlo nepoblúdi do našich končín. Štýlovosť je vec individuálna, ale len keď je k nej vytvorené prostredie. Inak tu bude na uliciach stále tak nejako šedivo.
Kde to viazne? Že „malý trh". Ale to je vec minulosti! To, že predchádzajúcu generáciu obliekal v tých lepších prípadoch ujo Tuzex a po päťdesiatke sa tu nosili kapce je vec prežitku. Dnes Bratislava nenakupuje v Bratislave. New York, Londýn, prípadne Viedeň žnú úspechy našej kúpyschopnosti. Uvidíme ako si s tým poradí plynúci čas alebo aktuálne moderné spojenie: finančná kríza.